קומיקס שבועי / מוריה בן עזרא

פרשת בשלח

הרב שלום שבדרון זצ"ל שואל: כשבני ישראל היו במדבר- וה' דאג להם להכל: בגדים ונעלים שלא יבלו, עמוד ענן ועמוד אש שישמור עליהם וישא אותם, ומָן שיורד כל יום... לא חסר להם דבר. אז כשלאף אחד לא היה חסר כלום---
איזה חסדים היה אפשר לעשות אחד עם השני?
ליחצו להגדלת התמונה
תשובה: כשאדם פשוט היה מבקש במן שיהיה לו טעם של לחם, (כי זה מה שהוא מכיר), היה בא אליו חבר שלו ואומר לו "יש כזה דבר עוף בגריל..תבקש!"
והוא היה מגלה טעם חדש ומופלא..
החסד הגדול ביותר בעולם שאפשר לעשות עם בן אדם זה להגדיל לו את ההשגות!!
להרחיב אופקים... תמיד צריך לשאוף לטוב יותר!
"והתענג על ה' ויתן לך משאלות לבך".

פרשת בא

יש בפרשה 9 מצוות עשה ו11 מצוות לא תעשה.
אחת ממצוות לא תעשה המוזכרות בפרשה זה "שלא לשבור עצם מן הפסח"- לא לאכול כמו כלבים ולכרסם את העצמות של הסטייק.. (בקורבן הפסח)
ספר החינוך מסביר ששורש המצווה הוא לזכור את יציאת מצרים!
והוא (שאנחנו לא יודעים מי זה, והוא חיבר את הספר לבן שלו) מעלה שאלה- בשביל מה צריך כל כך הרבה מצוות בשביל לזכור את יציאת מצרים? הרי אפשר לעלות מחשבה "יציאת מצרים" וזהו.. בשביל מה קורבן, בשביל מה ליל הסדר, בשביל מה הכל?
ליחצו להגדלת התמונה

וספר החינוך מביא כלל חשוב בחיים: "דע, כי האדם נפעל כפי פעולותיו, וליבו וכל מחשבותיו תמיד אחר מעשיו שהוא עוסק בהם אם טוב ואם רע".
מה שאני עושה- זה מה שאני.
אני עוזר לחבר- ליבי נמשך אחרי זה ואני מקרין אהבה סביבי לאט לאט.
אני מריץ צחוקים על אנשים- אני נעשה פושטק יותר ויותר..
ככה זה----"אחרי הפעולות נמשכים הלבבות"...
שנזכה לפעול טוב תמיד!

פרשת וארא

יוסף עשה טובה גדולה למצרים- הזהיר מפני שבע שנות רעב, ובכך גם גרם לזה שהכלכלה של מצרים תצמח.. ובכלל בני ישראל עשו להם הרבה טובות.
לפעמים כשמישהו עושה לנו טובה- יש לנו יצר הרע גדול דוקא להחזיר לו רעה גדולה, בגודל של הטובה שהוא עשה לנו. וזה מה שהמצרים עשו לנו.
בתחילה בני ישראל עזרו להם בבניין, אחר כך פרעה ממש ניצל אותם- עבודת פרך!
חז"ל ממשילים על פרעה משל:
ליחצו להגדלת התמונה
(ובכן, המלך זה בני ישראל/ ה' והמשרת שהביא את הדג המסריח זה פרעה)
פרעה גמל לבני ישראל רעה תחת טובה. וגם לא הסכים לשחרר אותם.
בסוף הוא גם שיחרר אותם, גם חטף מכות ואיבד את כל רכושו- "ויצאו ברכוש גדול".
ע"פ הרב יאשיהו פינטו.

13 תגובות:

Anonymous אמר/ה...

פשששששששששש......
מוריה יודעת לעשות קומיקסים
נ.ב. אפשר אולי קצת להגדיל, כי יש דברים שקצת קשה לראות

משפ' ניצן אמר/ה...

הקומיקס מ-ד-ה-י-ם, ומעניין!!! ישר כח!

קובי אמר/ה...

אם לוחצים אז רואים את הקומיקס בהגדלה!

שלום אמר/ה...

אני חושב שזה מאוד יפה!!!!!!!!!!!!!!

שלום אמר/ה...

אני חושב שזה מאוד יפה!!!!!!!!!!!!!!

הדסה, בת ים אמר/ה...

למוריה!
את ציירת את הקומיקס???
מגניב:):):)3>

רחלי, נתיבות (כבוד:) אמר/ה...

למוריה!
מצטערת על השאלה אבל בת כמה את? ילדה או אשה?

Anonymous אמר/ה...

איזה תגובות חמות!!
איזה כיף!!
תודה!

אני אחרי שירות לאומי.
כאן בשבילכם:)

אחד שאוהב קומיקס.. אמר/ה...

את ממש מוכשרת, כל הכבוד!! אני ישמח לראות עוד קומיקסים...
תןדה מראש!!!

מישהי אמר/ה...

לא הצלחתי להתחבר לקומיקס, וזה ממש מענין אותי. אני רוצה לדעת אם הבעיה היא אצלי או גם אצל אנשים אחרים. תודה אם תגיבו לי☺☻☺☻

Anonymous אמר/ה...

הקומיקס שלך מהמם!!קצר אבל יפה מאוד, את מאוד מוכשרת אני מבינה, ובקיצור חכמה.

בתאור אמר/ה...

למישהי

מה זות להתחבר? - זות אומרת ליראות את זה אים כן גם אני לא מצליחה

מחכה לתשובתך בתאור

נ.ב.אנחנו יכולות להיתכתב ביחד אבל מה שמך

איזה כישרון חבל"זי אמר/ה...

מ-ש-ג-ע-!!!!!!!!!!!!!!!!

הוסף רשומת תגובה

 
Design by Free7 http://free-7.blogspot.com/ Visit http:://7-templates.blogspot.com/ for Blogger Template. Visit http://simplebloggertemplate.blogspot.com/ for simple blogger template