המלצת ספרים - למה בכה הלימון?

למה בכה הלימון?
כתבה וצילמה: אורה גולדנברג
אייר: דורון רוזנבלט
הוצאת תאומים
******
גיל יעד: 5-7

בימים אלה רואה אור ספרה הראשון לילדים של אורה גולדנברג .
למה בכה הלימון? הוא סיפורה של הילדה עלמא, שעל מרפסת ביתה גדלו שלושה עצי לימון עמוסים בלימונים. תהליך לידת הלימונים שבה את ליבה של עלמא. היא עקבה מרותקת במשך שעות – איך הם נולדים, גדלים ומשתנים. בראשה עלו המון שאלות. איך זה בכלל להיות לימון? איך זה להיות סחוט? איך זה לבלות את החיים חמוץ כל כך? ועוד ועוד שאלות. אבל הלימון שהכי אהבה היה קופי. בוקר אחד הבחינה שהוא בוכה ותהתה "על מה כבר יכול לימון לבכות?" דרך התבוננות בסיפור חייו של קופי מנסה עלמא להבין מהו קשר, מהי חברות, איך מתמודדים עם פרידה ובדידות וכמה מרגש לפרוח מחדש ולהתחיל הכל מההתחלה.
זהו סיפור על אהבה, חמלה, הזדהות ובעיקר תקווה.
הספר שכריכתו ודפיו הם בצבעו של הלימון, מלווה בצילומי לימונים של המחברת המשמשים רקע לטקסט.
למה בכה הלימון? הוא ספר ראשון בסידרת ספרי ה"למה" לילדים פרי עטה של אורה גולדנברג. הספר השני בסידרה "למה נבהל השטיח?" בשלבי  עבודה.

הספר ילווה בתערוכה:
באוגוסט תיפתח בתיאטרון גבעתיים תערוכה בעקבות הספר. אוצר התערוכה הוא דורון פולק - אוצר בינלאומי המשלב אמנות עם עסקים ותעשייה. התערוכה תכיל את עשרת האיורים המקוריים מתוך הספר שאויירו ע"י דורון רוזנבלט ולצידם עשרה צילומי לימונים של המחברת/מספרת, המופיעים בספר. מתחת לכל צמד של צילום ואיור יופיע הטקסט המתאים מתוך הספר.
בעקבות יציאת הספר, עיריית חולון, המפעילה את הפרוייקט "גן-סיפור", שוקלת עיבוד היצירה לגן פסלים פעיל מלווה בסדנאות והפעלות.
לחצו והגדילו!
לחצו והגדילו!

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

 
Design by Free7 http://free-7.blogspot.com/ Visit http:://7-templates.blogspot.com/ for Blogger Template. Visit http://simplebloggertemplate.blogspot.com/ for simple blogger template