סיפור לחג השבועות / שלח אלינתן אריכא


פעם הלך אליהו הנביא בדרך ופגש אדם פוחז וקל-דעת. החל האיש ללעוג לאליהו: "אתה כל היום לומד תורה, ואילו אני עושה חיים ונהנה מתענוגות העולם".אמר לו אליהו: "בני,    אבל מה תענה ביום-הדין, כשישאלו אותך למה לא למדת תורה?".צחק האיש: "מזה אני לא מפחד. אענה, שלא נתנו      לי שכל ובינה ללמוד תורה".שאל אליהו: "ממה אתה מתפרנס?".השיב האיש: "אני צד עופות ודג דגים".
שאל אליהו: "איך אתה עושה זאת?".
הסביר האיש: "אני לוקח פשתן, עושה ממנו חוטים חזקים,   מכין מלכודות ורשתות ובאמצעותן צד את העופות ודג את הדגים". שאל אליהו: "מי לימדך להכין מלכודות ורשתות?".
   אמר האיש: "מן השמים נתנו לי בינה ודעת".
אמר לו אליהו: "אם נתנו לך בינה ודעת להכין מלכודות   ורשתות, ונתנו לך שכל כדי לצוד עופות ולדוג דגים כל-שכן שנתנו לך שכל ובינה כדי להבין את דברי התורה, שעליהם נאמר:          'כי קרוב אליך הדבר מאד'. אם רק תרצה -       תוכל גם אתה ללמוד תורה".
נגעו דבריו של אליהו בליבו של האיש ופרץ בבכי. אמר לו אליהו: "אל תבכה, אתה עוד יכול ללמוד תורה. איך הדבר     תלוי אלא ברצונך". (על פי מדרש תנחומא וילקוט שמעוני)

3 תגובות:

נופרוש אמר/ה...

איזה סיפור יפה... מממש עם הרבה מוסר השכל! כל הכבוד!

משפ' ניצן אמר/ה...

סיפור יפה מאד!!!!

רייצ'ל אמר/ה...

באמת יפה...

הוסף רשומת תגובה

 
Design by Free7 http://free-7.blogspot.com/ Visit http:://7-templates.blogspot.com/ for Blogger Template. Visit http://simplebloggertemplate.blogspot.com/ for simple blogger template