קומיקס "אביהם של ישראל"

לרגל יום השנה להסתלקותו של הרב מרדכי אליהו, זכר צדיק לברכה, אנו מעלים בבלוג טעימה מספר הקומיקס שיצא לזכרו: "אביהם של ישראל".
הספר נכתב ואוייר ע"י נתנאל ובת אל אפשטיין, ויוצא לאור בהוצאת ספריית בית אל.
בספר תמצאו ספורים מעוררי השראה על מרן הרב מרדכי אליהו זצ"ל, שממחישים לילדים בציורים נפלאים את גדולתו של הרב זצ"ל, שעם היותו גדול בתורה ואדם עסוק מאד, תמיד נתן תשומת לב לכל ילד וילד שנפגש עמו. 




READ MORE » קומיקס "אביהם של ישראל"

קומיקס קורח / מוריה בן עזרא


בפרשה מסופר על מחלוקת קרח ועדתו.

"ויקח קרח..ודתן ואבירם..ואון בן פלת" למה "ויקח" ולא "ויקחו"? כי היה מחלוקת גם בינם לבין עצמם, כל אחד היה לבד. (ע"פ יואב דילאון בשם אביו)
אדם שיש לו מחלוקת עם מישהו אחר, סימן שגם הוא לא שלם עם עצמו.
ר' נתן כותב בליקוטי עצות שיש שני סוגי שלום: בהתחלה צריך שלום עם עצמו, ואחר כך על ידי זה זוכים לתפילה, שעל ידה מגיעים לשלום הכללי, שלום בכל העולמות. (וזה קצת עמוק!)
שנזכה להבחין שכשאנחנו רואים במישהו משהו לא בסדר, לקחת כמה צעדים אחורה ולחשוב שוב על העניין..
שבת שלום J
מוריה בן עזרא
ledavidmascil@gmail.com


READ MORE » קומיקס קורח / מוריה בן עזרא

התעלומה במדבריות ארה"ב / יעקב גרינץ


בס"ד
חלק א
10:00 בלילה לפי שעון ישראלי:
שמואל אלבר מרים את הטלפון האיש שבעבר השני מתחיללדבר וכך הוא אומר: שלום, אנא גש מחר בשעה עשר לרציף 18 ועמוד בסוף הרציף! שמואל בהה בשפופרת הטלפון אשר נותרה בידו. ובינתיים מי שדיבר בטלפון עלה על טיסה לישראל וחכך ידיו בהנאה, הצלחנו לסדר אותו חשב בליבו אבל הוא לא ידע כי שמואל הוא איש הסוכנות הביון האמריקנית! ובידו מידע רב עליו שכבר הועבר לראש הדסק של המזרח התיכון. כשעה אחרי כבר היה שמואל בחצר השגרירות מאוגף בחילי המרינס ליד מטוס מנהלים שהיה אמור להטיסו לצרפת ואז הוא אמור לקחת מטוס שייקח אותו לשוויץ ואז לאמריקה. זה נראה מסע ארוך אמר רוברט' וגם הוסיף: אך טוב מאד אם מישהו ינסה לעקוב אחרינו. ואז אמר דייב: מישהו מנסה להשקיף על בנין השגרירות! כולם יד על ההדק בפקודה שלי כולם לוחצים! אמר רוברט:אש!!! כשכולם ירו התגנב שמואל לתוך המטוס והמריא.
6:00 לפי שעון אמריקאי
מכונת השדרים צפצפה ונשלף ממנה דף, הקשר שישב שם לקחו וקראו וכך היה כתוב:
קלטתי שדרים שעסקים ב12 (שם צופן) והנה הם:
1:00 הוא שוחח אם אלכס
2:00 הוא נמצא בשגרירות
2:50 המטוס ממריא
3:00 שקט

תגובות נא לשלוח למייל:   
 grintzl@neto.net.il
READ MORE » התעלומה במדבריות ארה"ב / יעקב גרינץ

סיפור בהמשכים! מי הסופר/ת של הערוץ?


שלום לכולם!
לכבוד שבוע הספר אני מזמין אתכם להשתתף בכתיבת סיפור בהמשכים. יש שתי אפשרויות:
א. אני אכתוב את ההתחלה ואתם מציעים סוף.
ב. אני כותב התחלה - פסקה ראשונה, וכל אחד משרשר וממשיך את השני. לדוגמא: 'ריקי מת'א' כותבת את הפסקה השניה, ו'גילי ממודיעין' ממשיך את ריקי וכותב את הפיסקה השלישית. וכן הלאה...
מוכנים? שלוש, ארבע, ו...
'יום אחד, חזר אסי מבית הספר הוא הלך ביחד עם מתי בשביל ודיברו על מה שקרה בהפסקה. מתי שמיהר מאוד לאימון, קטע את מחשבותיו של אסי ואמר: אסי, אני חייב לזוז, להתראות מחר'. אסי המופתע יישר את המצחיה על המצח, ונפנף למתי בידו. כשהיגיע אל הצריף, הוא פתח את הדלת ואמר: ש-לום! אולם המראה שנגלה לעיניו הותיר אותו פעור פה'
עד כאן אני ומכאן אתם ממשיכים!
בהצלחה!
קובי
READ MORE » סיפור בהמשכים! מי הסופר/ת של הערוץ?

ההמלצה שלי / אסי צובל


ההמלצה שלי / אסי צובל

אחד הספרים שהשפיעו עלי בילדותי היה 'האסופית'  מאת לוסי מוד מונטגומרי. הספר מספר על הילדה - אן שרלי, יתומה הנשלחת בטעות ל'חווה הירוקה' של מרילה ומתיו קטברט - אח ואחות מבוגרים. הילדה הג'ינג'ית והמנומשת מצליחה לחולל שינוי עצום בחווה הירוקה ובכל העיירה- אבונלי- בזכות הרוח החיה, התוססת והמרדנית שלה.
הספר מלא בחן, תמימות והמון הומור וכמובן נותן המון כח לכל החולמים - שאפשר לשנות את העולם! ובאמת, אפשר. צריך רק להיות מי שאתה!
קריאה מהנה! 
READ MORE » ההמלצה שלי / אסי צובל

ההמלצה שלי / שרית מייסון קרקובסקי


ספר שהשפיע עלי בילדותי
בהיותי ילדה, טרום עידן המייל והפייסבוק, הייתי מבלה שעות רבות בקריאה. אחד הספרים האהובים עלי, בעצם סדרה של ספרים, היה "ג'ינג'י" של גלילה רון פדר. הרפתקאותיו של ילד כתום השיער בשיתוף יפעת, דן ושאר החברים ריתקו אותי לשעות ארוכות של קריאה. התעלומות, החברות וגם המריבות עם דנה פישמן גרמו לי לגמוע ספר אחר ספר ולרצות להצטרף לגיבורים מתלפיות מזרח. עד היום, הרבה שנים אחרי, כשאני עוברת ליד קיבוץ רמת רחל, יש בי רצון ללכת לחפש שם  את ג'ינג'י במטעי התפוחים...
 יום נעים!


(* שרית היא אחת מהתסריטאיות של ערוץ מאיר לילדים)
READ MORE » ההמלצה שלי / שרית מייסון קרקובסקי

קומיקס שלח / מוריה בן עזרא


"טובה הארץ מאוד מאוד"


עם ישראל מאסו בארץ חמדה. למרות שהארץ כל כך טובה, שיש בה כוח הקדושה!
וכך גם אנו לפעמים מואסים, ח"ו, בהנהגות ובלבושים שלנו, כבני מלך.
הנתיבות שלום מקשר: "מוסר ה' בני אל תמאס", הפירוש – המוסר הגדול שהקב"ה אומר ליהודי הוא: "בני, הרי בני אתה בן המלך! אל תמאס עצמך בהנהגה שאינה הולמת את בן המלך."

שנזכה תמיד לסור מרע ולבחור בטוב, ולא להתבלבל...
(הקומיקס ע"פ עלון "תיובתא" תשס"ה, והנתיבות שלום)
שבת שלוםJ
מוריה בן עזרא
My Logo as Smart Object-1.jpgledavidmascil@gmail.com
READ MORE » קומיקס שלח / מוריה בן עזרא

סיפורים שאני מספרת לגילי


סיפורים שאני מספרת לגילי 

מאת: ציפי שחרור אייר: בועז קריספין, הגר הוצאה לאור

בימים אלה רואים אור שני ספרים ראשונים מתוך ארבעת ספרי הסידרה:

"התזמורת של גילי" ו"הבית של גילי"

'סיפורים שאני מספרת לגילי' – הינה סדרה איכותית שמטרתה לפתח ולהעשיר את דימיונם של הפעוטות ולהרחיב את אוצר המילים והמושגים הבסיסיים שלהם, דרך סיפורים מלאי דמיון המלווים באיורים חינניים ומלאי הומור.

הסדרה חושפת ילדים בני שנתיים ומעלה למילים חדשות בתחום מסויים (תזמורת, תכולת בית), באמצעות סיפור דמיוני ומשעשע, ומאפשרת היכרות ידידותית ומוחשית עם מילים שלא קל לזכור, כמו: פומפייה, תרווד, מצקת ועוד.

גילי חווה בכל ספר חווייה אחרת, דרכה הפעוטות לומדים להגות נכון מילים שונות ולהפנים את המשמעות שלהן.

 ב'תזמורת של גילי' המנגינות נכנסות למגירות, המלחייה, מצקת ופלפלת הופכים בעזרת הדימיון לכלי נגינה, לצד סירים ומחבתות החוזרים עם תום ההופעה ונרדמים על המדף.
 ב'בית של גילי' לגילי יש המון בתים. בית  בתוך בית בתוך בית. בית גדול עם אמא ואבא, בית קטן מתחת לשמיכה, בית משולחן גדול עם רגליים וגג עגול. בית מארון בגדים עם שמלות ומעילים ואם היא תבנה בית במקרר, בית בכאילו, יהיה לה גם איגלו. אבל הבית שגילי אוהבת במיוחד זה בית שגילי בונה בחצר... בית אוהל נפוח כמו בלון קשור מימין ומשמאל, עם פתח קטן וחלון פצפון.
 כל אחד מהספרים נפתח בכפולה המכילה עשר מילים בנושא הספר, בליווי איור להמחשה – מעין מילון מאוייר להעשרה, להנאה ולשימוש נכון באוצר המילים החדש שמקנה הספר.
READ MORE » סיפורים שאני מספרת לגילי

ספרים שקראתי בילדותי / הרב דב ביגון



ספרים שקראתי בילדותי / הרב דב ביגון 


 בילדותי לא היו ספרים לילדים דתיים, בצורה מפותחת כמו שיש היום. אהבתי מאוד לקרא ספרי הרפתקאות כמו "רובינזון קרוזו" שמספר את סיפורו של אדם שניצל מספינה טרופה והגיע לאי בודד. כמו כן אהבתי לקרא את סדרת ספרי"חסמב"ה", חבורת ילדים חדורת רוח שליחות ציונית שרצתה ליטול חלק בהקמת המדינה.

                                
READ MORE » ספרים שקראתי בילדותי / הרב דב ביגון

דף מיוחד לשבוע הספר

READ MORE » דף מיוחד לשבוע הספר

ההמלצה שלי / דן רואי (מתי)


ההמלצה שלי / דן רואי (מתי)
אני אוהב להקריא לילדי סיפור לפני השינה-לא תמיד אני מספיק כי לעיתים קרובות אני עובד בשעות הערב
ככה זה כשאתה שחקן..אך כשיש לי הזדמנות-אני שש אליה כמוצא שלל רב וילדי שמחים לא פחות.
המדף שלהם מלא וגדוש בספרים אך תמיד יש ספר תורן אותו קוראים עד שנמאס כבר-בדרך כלל לי נמאס לפניהם..
בחורף,כמעט בכל הזדמנות הם ביקשו שאקרא להם את "חתול תעלול" של דוקטור סוס. 
זה ספר מצחיק מאוד חרוז בחרוזים והעלילה בו דמיונית לגמרי על חתול שובב שמגיע לבקר בביתם של שני אחים בדיוק כשאמא יצאה,הוא ממציא משחקים מופרעים ומבלגן לגמרי את  ביתם וכשצעדיה של אמם נשמעים מרחוק הוא שולף מכונת פלאים בעזרתה הוא מסדר את הבית במהירות הבזק..והציורים!הציורים של דוקטור סוס הם פרץ של יצירה,מי שראה את הסרט(מומלץ!) "הורטון שומע משהו" יכול להתפעל מיופיים של הציורים הללו כשהם בתנועה-מקסימים ומלאי חיים.

הספר האחרון אותו קניתי  להם נקרא צמריקו מאת לזלי הלקוסקי.
 זהו סיפור על טלה שלא מוכן לעשות מה שכל הכבשים עושות: לצעוד עם העדר..
הוא ממציא שימוש אחר לכל טקס ולכל משימה שניתנה לו..למשל כששואלים אותו מדוע צבע את עצמו בכחול הוא משיב:"נכון שזה נפלא?"הוריו המודאגים מנסים לדבר על ליבו ורק סבו חוזר שוב ושוב על המשפט"אין מה לדאוג".
מה יהיה בסופו של צמריקו? רק אם תקראו תוכלו לדעת.
ספר נפלא.
קריאה מהנה.
דן רואי (מתי)
READ MORE » ההמלצה שלי / דן רואי (מתי)

המלצת ספרים - למה בכה הלימון?

למה בכה הלימון?
כתבה וצילמה: אורה גולדנברג
אייר: דורון רוזנבלט
הוצאת תאומים
******
גיל יעד: 5-7

בימים אלה רואה אור ספרה הראשון לילדים של אורה גולדנברג .
למה בכה הלימון? הוא סיפורה של הילדה עלמא, שעל מרפסת ביתה גדלו שלושה עצי לימון עמוסים בלימונים. תהליך לידת הלימונים שבה את ליבה של עלמא. היא עקבה מרותקת במשך שעות – איך הם נולדים, גדלים ומשתנים. בראשה עלו המון שאלות. איך זה בכלל להיות לימון? איך זה להיות סחוט? איך זה לבלות את החיים חמוץ כל כך? ועוד ועוד שאלות. אבל הלימון שהכי אהבה היה קופי. בוקר אחד הבחינה שהוא בוכה ותהתה "על מה כבר יכול לימון לבכות?" דרך התבוננות בסיפור חייו של קופי מנסה עלמא להבין מהו קשר, מהי חברות, איך מתמודדים עם פרידה ובדידות וכמה מרגש לפרוח מחדש ולהתחיל הכל מההתחלה.
זהו סיפור על אהבה, חמלה, הזדהות ובעיקר תקווה.
הספר שכריכתו ודפיו הם בצבעו של הלימון, מלווה בצילומי לימונים של המחברת המשמשים רקע לטקסט.
למה בכה הלימון? הוא ספר ראשון בסידרת ספרי ה"למה" לילדים פרי עטה של אורה גולדנברג. הספר השני בסידרה "למה נבהל השטיח?" בשלבי  עבודה.

הספר ילווה בתערוכה:
באוגוסט תיפתח בתיאטרון גבעתיים תערוכה בעקבות הספר. אוצר התערוכה הוא דורון פולק - אוצר בינלאומי המשלב אמנות עם עסקים ותעשייה. התערוכה תכיל את עשרת האיורים המקוריים מתוך הספר שאויירו ע"י דורון רוזנבלט ולצידם עשרה צילומי לימונים של המחברת/מספרת, המופיעים בספר. מתחת לכל צמד של צילום ואיור יופיע הטקסט המתאים מתוך הספר.
בעקבות יציאת הספר, עיריית חולון, המפעילה את הפרוייקט "גן-סיפור", שוקלת עיבוד היצירה לגן פסלים פעיל מלווה בסדנאות והפעלות.
לחצו והגדילו!
לחצו והגדילו!

READ MORE » המלצת ספרים - למה בכה הלימון?

שני חברים יצאו לדרך / נתנאל שי

שלום ילדים!
בגיליון המורחב לחג השבועות, פרסמנו סיפור בתמונות ללא כיתוב,
נתנאל שי השלים עבורכם את הסיפור והוסיף מילים לצילומים!

READ MORE » שני חברים יצאו לדרך / נתנאל שי

אוצרות הבטיחות / ילדי נחלת בנימין


READ MORE » אוצרות הבטיחות / ילדי נחלת בנימין

סיפור לחג השבועות / שלח אלינתן אריכא


פעם הלך אליהו הנביא בדרך ופגש אדם פוחז וקל-דעת. החל האיש ללעוג לאליהו: "אתה כל היום לומד תורה, ואילו אני עושה חיים ונהנה מתענוגות העולם".אמר לו אליהו: "בני,    אבל מה תענה ביום-הדין, כשישאלו אותך למה לא למדת תורה?".צחק האיש: "מזה אני לא מפחד. אענה, שלא נתנו      לי שכל ובינה ללמוד תורה".שאל אליהו: "ממה אתה מתפרנס?".השיב האיש: "אני צד עופות ודג דגים".
שאל אליהו: "איך אתה עושה זאת?".
הסביר האיש: "אני לוקח פשתן, עושה ממנו חוטים חזקים,   מכין מלכודות ורשתות ובאמצעותן צד את העופות ודג את הדגים". שאל אליהו: "מי לימדך להכין מלכודות ורשתות?".
   אמר האיש: "מן השמים נתנו לי בינה ודעת".
אמר לו אליהו: "אם נתנו לך בינה ודעת להכין מלכודות   ורשתות, ונתנו לך שכל כדי לצוד עופות ולדוג דגים כל-שכן שנתנו לך שכל ובינה כדי להבין את דברי התורה, שעליהם נאמר:          'כי קרוב אליך הדבר מאד'. אם רק תרצה -       תוכל גם אתה ללמוד תורה".
נגעו דבריו של אליהו בליבו של האיש ופרץ בבכי. אמר לו אליהו: "אל תבכה, אתה עוד יכול ללמוד תורה. איך הדבר     תלוי אלא ברצונך". (על פי מדרש תנחומא וילקוט שמעוני)
READ MORE » סיפור לחג השבועות / שלח אלינתן אריכא

תהלוכת הביכורים / משפחת גפני





READ MORE » תהלוכת הביכורים / משפחת גפני

מקבלים תורה באהבה ובאמונה

שלום ילדים!
לכבוד חג השבועות יצא גיליון מיוחד של "באהבה ואמונה" לילדים!
אז במקרה הגעתם מאוחר לבית הכנסת וכל הגיליונות כבר נחטפו...
יש לכם הזדמנות לקרא את העלון באתר:
לקריאת "עלון שבועות" ליחצו על התמונה
מה בגיליון?
קומיקסים, סיפורים, תפזורת, ציורים, הפעלות ועוד.
קריאה מהנה!
קובי

READ MORE » מקבלים תורה באהבה ובאמונה

קומיקס לפרשת נשא / מוריה בן עזרא

לחצו, הגדילו וקיראו!
READ MORE » קומיקס לפרשת נשא / מוריה בן עזרא

החלק שלי בתורה - תגובות של ילדים


החלק שלי בתורה
לרגל חג מתן תורה ערכנו סקר בין ילדי הערוץ:

  • ·         מהי הפרשה האהובה עליכם?
  • ·         מהו הספר שאותו אתם הכי אוהבים ללמוד?
  • ·         איזו מצווה חביבה עליכם במיוחד?

חיימקה, בן 7, בני ברק:  "ללמוד תורה עם אבא בשבת"
מאור, בת ים : לקנות פרחים לשבת"
גילה, מגן רותי, רחובות: את הסיפור של משה בתיבה"
נעמי, מעלה ידידעם, בת שלוש "תהילים בשבת בגלל הפרסים"

מישה, כרמיאל: "לחייך לנהג בבוקר ולהגיד לו 'בוקר טוב!!'
READ MORE » החלק שלי בתורה - תגובות של ילדים

שמואל הנביא - תמונות מההפקה





















READ MORE » שמואל הנביא - תמונות מההפקה
 
Design by Free7 http://free-7.blogspot.com/ Visit http:://7-templates.blogspot.com/ for Blogger Template. Visit http://simplebloggertemplate.blogspot.com/ for simple blogger template